divendres, 8 d’agost de 2014

Vacances a Monfragüe

Aquest estiu hem estat a Monfragüe i la zona d'Extremadura que queda a prop del parc. Tot just ara, tres setamanes després d'haver tornat, crec que tinc totes les fotos que poden arribar a valdre la pena a punt.

El primer dia vam passar per el Monasterio de Piedra, un lloc al mig dels secans on hi ha molta humitat.

Un dels salts d'aigua del Monasterio de Piedra
Vam parar a Madrid per dormir, però al vespre vam anar a visitar la ciutat i també vaig aprofitar per fer alguna foto.

Madrid
El dia següent vam arribar a Malpartida de Plasencia on vam estar durant els dies que vam passar a Monfragüe. Aquell dia a la tarda vam anar a Plasencia per visitar la ciutat i jo vaig aprofitar per buscar el xoriguer petit que m'havien dit que criava a la ciutat. Vam estar voltant per totes les esglésies de Plasencia buscant la que ens havien dit i, quan vam ser allà, només gralles, coloms i una àguila calçada, que no està malament, però no és el que buscava. Els vaig seguir buscant durant totes les vacances però ja aviso ara que no en vaig acabar trobant cap. 

És la Catedral de Plasencia? Si algú ho sap...
El dimarts 29 vam anar al "Parque Ornitológico de Arrocampo" a Saucedilla amb la intenció de veure els teixidors (Remiz pendulinus), les polles blaves (Porphyrio porphyrio) i el martinet menut (Ixobrychus minutus). Vaig fer poques fotos a la RUTA 1 on hi ha 4 observatoris. En canvi, a la RUTA 2, hi va haver més sort, sobretot amb els esplugabous.

Vam aparcar a davant de la caseta d'informació, allà hi vam trobar una oreneta de ribera (Riparia riparia)

Oreneta de ribera (Riparia riparia)
Després de fer la RUTA 1, vam anar a Saucedilla a buscar (un altre cop) els xoriguers petits, que em van tornar a esquivar tot i que no vaig marxar sense res, vaig poder fer fotos a les gralles volant, parades, barallant-se, jugant...

Gralla (Corvus monedula)

A la RUTA 2, vam poder-hi fer fotos als esplugabous que estaven en un sobreeixidor molt a prop de la carretera.
Esplugabous (Bubulcus ibis)

Curroc (Gelochelidon nilotica)

Esplugabous (Bubulcus ibis) i corb marí gros (Phalacrocorax carbo)

Esplugabous (Bubulcus ibis) i vaques

Gavina vulgar (Chroicocephalus ridibundus)
Bitxac (Saxicola torquatus)
A la tarda vaig deixar la càmara carregant-se i vam anar al Monasterio de Yuste i a la Garganta la Olla.

El dimecres vam anar a la Casa Rural de La Parrilla amb la Maria Rosa i en Paco, al matí vam anar a donar una volta per la finca i a la tarda vam estar parlant amb ells fins que vam haver d'anar a sopar gairebé.
Només de començar la ruta en 4x4 vam veure tres voltors negres.

Voltor negre (Aegypius monachus)

Voltor negre (Aegypius monachus)
Vam seguir tirant fins que vam arribar a un punt on hi han posat un observatori obert que dóna al Salto del Corzo, un lloc amb molt bones vistes i bastanta varietat d'ocells.

El Salto del Corzo (Monfragüe)

Després d'estar a l'observatori una estona, vam continuar la ruta. Ens vam parar sota una alzina surera que a vegades els voltors negres fan servir per descansar. Allà sota hi havia plomes, egagròpiles...
Egagròpila de voltor negre (Aegypius monachus)



4 comentaris:

  1. Quina sort poden veure i fotografiar una imperial ibèrica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, la veritat és que va ser arribar i veure-la. Va volar deu minuts per alla i no va tornar en tota la estona. El dia següent van poder veure l'adulta

      Elimina
  2. Por si fuera interesante o de utilidad para ti o para los lectores de tu web, tengo publicado el siguiente blog:
    http://plantararboles.blogspot.com
    Se trata de una manual breve y sencillo para que los amantes del monte y del campo podamos reforestar, casi sobre la marcha, aprovechando las semillas que nos dan los árboles y arbustos autóctonos de nuestra propia región.

    Salud,
    José Luis Sáez Sáez

    ResponElimina